|
КАМАРА НА СТРОИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ ЦЕНТРАЛЕН ПРОФЕСИОНАЛЕН РЕГИСТЪР НА СТРОИТЕЛЯ
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Admin Site Admin
Регистриран на: 13 Фев 2008 Мнения: 16
|
Пуснато на: Пон Мар 07, 2011 12:57 pm Заглавие: Указания на Комисията за процедурата по чл. 20 ал. 2 от ЗКС |
|
|
УКАЗАНИЯ НА КОМИСИЯТА ЗА ВОДЕНЕТО, ПОДДЪРЖАНЕТО И ПОЛЗВАНЕТО НА ЦЕНТРАЛНИЯ ПРОФЕСИОНАЛЕН РЕГИСТЪР НА СТРОИТЕЛЯ
Относно: Подаване на заявление по чл. 20, ал. 2 от Закона за камарата на строителите.
1. Настоящите указания са разработени и приети от Комисията с Протокол № 289 от 17.02.2011 г. във връзка с изпълнението на задълженията на строителя по чл. 20, ал. 2 от Закона за камарата на строителите и чл. 22, ал. 3 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя.
2. Настоящите указания се издават на основание чл. 27, т. 2 от Закона за камарата на строителите с цел прецизиране на процедурата (или реда и начина за) по представяне (предаване) в Комисията за воденето, поддържането и ползването на Централния професионален регистър на строителя на посочените в чл. 20, ал. 2 от ЗКС изискуеми документи.
3. Строителят попълва Блок „Процедура по чл. 20, ал. 2 от ЗКС” ежегодно, в срок до 30 юни.
4. Блок „Заявление по чл. 20, ал. 2 от ЗКС” обхваща информация за строителя за приключилата финансова година, която се извлича от годишния отчет за последната финансова година, който се представя пред НАП. Строителят попълва в електронното заявление следните форми от отчета:
- счетоводен баланс;
- отчет за приходите и разходите;
- отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд;
- справка за нетекущите (дълготрайни) активи;
- справка за приходите на строителните предприятия по видове строителство;
- справка за разходите за придобиване на дълготрайни материални активи;
- справка за приходите и разходите от лихви;
- справка за вземанията и задълженията, разпределени по институционални сектори.
5. При попълване на заявлението онлайн строителят маркира в таблицата опция за липса на публични задължения или опцията за наличие на публични задължения, като попълва следната информация от удостоверението:
- изходящ номер на удостоверението от НАП;
- дата на удостоверението от НАП;
- сума на задълженията /при наличие/;
- ТД на НАП;
- офис на НАП.
6. Строителят следва да представи удостоверение за наличието или липсата на публични задължения, издадено от Националната агенция за приходите не по-рано от два месеца преди датата на подаване на заявлението по чл. 20, ал. 2 от ЗКС.
7. След попълването на заявлението, строителят го принтира, като така заключва записите и последващи корекции не са възможни. Строителят представя в областното звено „Регистър” по седалище на строителя принтираното заявление, подписано от лицето, представляващо строителя и с печат на строителя. Строителят представя оригиналния годишен отчет за последната финансова година, придружен с разпечатка на уникалния идентификационен номер от информационната система „Бизнес статистика” или уникалния входящ номер, получен от офис на НАП за подалите отчета на хартиен носител, за сравняване на коректността на въведените данни, след което той му се връща. След обработване в системата декларираните данни се сверяват с данните, представени пред Агенцията по вписванията.
8. Строителят представя оригинал на удостоверението за наличието или липсата на публични задължения, издадено от Националната агенция за приходите за сравняване с данните, отразени в електронното заявление. Удостоверението се сканира и се връща на строителя.
9. Строителят заплаща цена за годишно обслужване на вписаните в ЦПРС, която се определя в зависимост от обхвата на вписване и се калкулира съгласно цените, приети с решение на ОС на КСБ от 29.06.2007 г., изменени с решение на ОС на КСБ от 26.06.2008 г. и решение на ОС на КСБ от 24.06.2010 г.
10. С принтирането на заявлението от електронната система на ЦПРС се разпечатва и платежно нареждане с цената за годишно обслужване на вписания в ЦПРС строител. Цената е с начислен 20% ДДС.
11. Приложим документ:
Платежен документ за внесена цена с основание за плащането „Цена за годишно облужване” - заверен екземпляр от обслужващата банка. |
|
Върнете се в началото |
|
|
yordana
Регистриран на: 11 Апр 2011 Мнения: 4
|
Пуснато на: Пон Апр 11, 2011 3:19 pm Заглавие: Въпрос относно процедурата по чл. 20, ал. 2 |
|
|
Здравейте,
трябва да проведем процедура по чл. 20, ал. 2 от КСБ за регистрирана в КСБ, фирма строител. Последната такава процедура е проведена миналата година и е издаден протокол от 20.04.2010 г.
Проблемът е , че след влизане в раздела на сайта (към днешна дата) за въвеждане на актуални данни по отношение на процедурата, на страницата излиза надпис, че процедурата вече е проведена. Има ли връзка между датата на издаване на последния протокол (20.04.2010 г.) и активацията на сайта, след която е възможно да се въвеждат нови данни за 2010 - 2011 г.?
Предварително, благодаря за отговора. |
|
Върнете се в началото |
|
|
ModObsht
Регистриран на: 30 Юли 2008 Мнения: 599
|
Пуснато на: Пон Апр 11, 2011 3:44 pm Заглавие: |
|
|
Съгласно ЗКС и указанията на комисията Вие следва да преминете през процедурата по чл. 20, ал. 2 до 30 юни 2011 г. и трябва да въведете информацията от годишния си отчет за 2010 г. съгласно статистическите форми и данни от удостоверението от НАП за наличието или липсата на публични задължения.
Ако имате проблем с тази процедура, моля, да се обърнете към областното звено регистър, където ще Ви окажат съдействие.
ЦЗР |
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|