КАМАРА НА СТРОИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ Форуми КАМАРА НА СТРОИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ
ЦЕНТРАЛЕН ПРОФЕСИОНАЛЕН РЕГИСТЪР НА СТРОИТЕЛЯ
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Конкретни инструкции по блок Промяна в обстоятелствата

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    КАМАРА НА СТРОИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ Форуми -> ПРОЦЕДУРА ПРОМЯНА В ОБСТОЯТЕЛСТВАТА
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
jana



Регистриран на: 31 Юли 2008
Мнения: 28

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2012 7:22 pm    Заглавие: Конкретни инструкции по блок Промяна в обстоятелствата Отговорете с цитат

Може ли комисията по- точно да формулира кои точно обстоятелства трябва да се обявяват в 14 дневен срок и кои периодично за дадената година например. В Указанието към блока формално сте цитирали „строителят е длъжен да уведоми в 14-дневен срок Комисията за всяка промяна на обстоятелствата, подлежащи на вписване по чл. 16, ал. 3, т. 3-11 от ЗКС.” И когато погледнем чл. 16 ....: това е почти всичко за дадения строител- брой наети лица, техника, проведени обучения, да не коментираме че пък точки 8, 9, 10 вече са изнеси в отделни блокове и не би трябвало да ги цитирате в това Указание.

От написаното до тук излиза , че за всеки новоназначен или напуснал общ работник трябва да се подава информация при вас, все едно сте НАП, защото това всъщност е промяна в брой наети лица. Нима трябва за всяка новозакупена техника да се подава заявление.

Не става ясно как се процедира, когато искаме само едно от многото обстоятелства в блока да променим, като пример: Искаме да декларираме проведено обучение на Длъжностното лице БЗР, отново ли ще се избълват всички декларации в блока като: - декларация, която се попълва от лицето, което изпълнява длъжността „технически ръководител, Декларация по образец за броя на трудовите договори на лицата, които изпълняват длъжността „технически ръководител”…. И тн, и тн. В този случая за какво пък трябва да се прилага- Заверено копие на справка от НАП за актуално състояние на всички действащи трудови договори към датата на подаване на заявлението, като в крайна сметка обекта на промяната е съвсем друг- Проведено обучение на длъжностното лице БЗР.?!

Не става ясно и дали Застраховката професионална отговорност е в този блок – за нея никъде не се говори в Указанието ( може би когато се отвори блока се вижда, но не е ли странно да отваряме блока само да го разгледаме и той да се заключи след 20 дена. )

Всъщност и това не е ясно- важи ли правилото, че при отварянето на блока след 20 дена той се заключва?! И ако това е така, кога отново може да го ползваме, за да нанесем друго обстоятелство?!

Моля, дайте по-конкретни инструкции по този блок, защото когато коментираме с колеги, никой не е наясно точно какво се изисква!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ModObsht



Регистриран на: 30 Юли 2008
Мнения: 599

МнениеПуснато на: Чет Яну 19, 2012 12:29 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Съгласно Чл. 20. (1): "Строителят е длъжен да заяви за вписване всяка промяна на обстоятелство, подлежащо на вписване в регистъра, в 14-дневен срок от настъпване на промяната." В тези обстоятелства са включени всички настъпили промени в персонала, проведените квалификационни обучения, опит, техническа съоръженост застраховка "професионална отговорност", идентификацията на строителя като седалище, адрес за кореспонденция, телефони. В резултат на решението на комисията за преструктуране на системата опита е отделен в самостоятелен блок "Деклариране на опит" предвид на особената му важност.

Задължението по чл. 20, ал. 2 от ЗКС, което всеки вписан в регистъра строител трябва да изпълни до 30 юни, също е отделено и сведено до набиране на определени статистически форми от годишния отчет и деклариране на наличие или липса на публични задължения.

За всяка отделна процедура има указания на комисията какво следва да се направи и какви документи са необходими, като разбира се има процедури, при които не се прилагат документи, а само се заключва онлайн заявлението. Срокът за работа е 20 календарни дни за всички блокове на регистъра.

По конкретния въпрос, който поставяте: Необходимо ли е след всяка настъпила промяна в някое от гореизброените обстоятелства да се подава отделно заявление? Съгласно ЗКС всеки строител е задължен да поддържа и отговаря на изискванията на чл. 15 в течение на цялата година и в този смисъл следва своевременно да декларира особено обстоятелствата, станали основание за вписването му в регистъра със съответния обхват на вписване. Такива са: технически правоспособните лица, контрол на качеството, лицето по безопасност и здраве, застраховката, допълнителните критерии /НПП, ДМА и персонал/ за вписване в първа и втора категория строежи и разбира се промени в името, правната форма, представляващия и адрес на управление.

От гледна точка на практиката другите обстоятелства могат да се актуализират и на по-голям период, стига разбира се това да не води до прекалено изкривяване и "остаряване" на информацията, която се съдържа за дадения строител в публичната част на регистъра. Като пример за това може да се посочи декларирането /допълването/ на опит. Считаме, че е от особена важност всеки строител сам да се грижи изпълненото строителство да се декларира и след това да се обяви в сайта, откъдето възложителите могат да се информират за неговия опит и да вземат решение за избор на изпълнител на тяхната поръчка.

ЦЗР
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Refat



Регистриран на: 24 Апр 2014
Мнения: 10

МнениеПуснато на: Пет Юни 06, 2014 9:07 am    Заглавие: Промяна на обстоятелства Отговорете с цитат

Здравейте,
имаме промяна на лицето, което отговаря за спазването на здравословните и безопасни условия на труд.

1. Каква е процедурата по отразяване на промяната в ЦПРС?
2. Трябва ли да се носят някакви документи в ЦПРС(какви) или е достатъчно отразяване в интернет страницата?
3. Трябва ли отново да се изкарва справка от НАП за трудовите договори, когато новото лице е току що назначено?

Благодаря ВИ предварително.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ModObsht



Регистриран на: 30 Юли 2008
Мнения: 599

МнениеПуснато на: Пет Юни 06, 2014 12:01 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

За промяна на някое от 3-те лица, изпълняващи длъжностите изискуеми от ЗКС, е необходимо да преминете през блок "Промяна на обстоятелствата", където отразявате новия/ите специалисти и съответно заличавате освободените.
Прилагате дипломата на новия/ите специалисти, справката от НАП за трудовите договори и подавате заявлението в областното звено регистър, където ще Ви дадат да подпишете декларация за преминато ежегодно обучение на новото лице по безопасност и здраве.

ЦЗР
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Refat



Регистриран на: 24 Апр 2014
Мнения: 10

МнениеПуснато на: Пон Юни 09, 2014 8:41 am    Заглавие: "ДЕКЛАРИРАНЕ НА ПРОМЕНЕНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА" Отговорете с цитат

Допуска ли се лицето отговарящо за здравословните и безопасни условия на труд да бъде назначено на 40 часа по чл. 114 от КТ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ModObsht



Регистриран на: 30 Юли 2008
Мнения: 599

МнениеПуснато на: Пон Юни 09, 2014 9:57 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Лицето по ЗБУТ трябва да е назначено на постоянен трудов договор и ако бъде освободено в 14-дневен срок следва да декларирате пред комисията тази промяна.

ЦЗР
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Refat



Регистриран на: 24 Апр 2014
Мнения: 10

МнениеПуснато на: Пон Юни 09, 2014 11:23 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Това означава ли, че няма допълнително изискване постоянния договор на колко часа е (2h, 4h, 8h) ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ModObsht



Регистриран на: 30 Юли 2008
Мнения: 599

МнениеПуснато на: Пон Юни 09, 2014 1:10 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Натовареността на лицето, отговарящо за ЗБУТ, е в зависимост от мащаба на дейността на конкретния строител. В общия случай това лице е назначено на пълен работен ден.

В малките строителни фирми се допуска и този казус многокрантно сме го коментирали във форума едно лице да съвместява две длъжности. Тогава със сигурност необходимото работно време не би могло да се сведе до 2 часа.

Разбира се разчитаме на преценката на ръководителя на фирмата да реши на какъв работен ден да назначи своите технически ръководители, контрол на качеството и лицето по безопасност и здраве, за да може от една страна да оптимизира разходите си, а от друга да гарантира качественото изпълнение на работите и да се сведат до минимум рисковете за здравето на изпълнителския състав.

ЦЗР
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
elitsa



Регистриран на: 22 Май 2015
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Пон Сеп 07, 2015 11:28 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте! Може ли процедура "ДЕКЛАРИРАНЕ НА ПРОМЕНИ В ОБСТОЯТЕЛСТВАТА" и процедура по чл. 20, ал. 2 да се заявят и изпълнят паралелно?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ModObsht



Регистриран на: 30 Юли 2008
Мнения: 599

МнениеПуснато на: Пон Сеп 07, 2015 1:49 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Не е възможно двете процедури да се приключат и заедно да бъдат подадени заявленията.

ЦЗР
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    КАМАРА НА СТРОИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ Форуми -> ПРОЦЕДУРА ПРОМЯНА В ОБСТОЯТЕЛСТВАТА Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov